28 Ekim 2011 Cuma

DİJİTALİ GERÇEK HAYATA UYGULAYAN ÇALIŞMALAR

Gerçekleri, dijitalleştirme dönemini çok geride bıraktık. Gerçek hayatta ne yapıyorsak, aynılarını dijitalde de yapabiliyoruz. Şimdi trend, dijitali gerçeğe uygulamak! Yaratıcılıkları ile bizleri şaşırtan markalar, dijitaldeki sosyal platformları gerçeğe uyguladılar. Son derece başarılı da oldular… İşte onlardan birkaçı…
Diesel Facepark
Kendine has duruşu ve çizgisiyle moda dünyasına getirdiği yeniliklerin yanı sıra, pazarlama dünyasında da yarattıkları ile adını pazarlamacıların kalbine altın harflerle kazıyan Diesel, kendine yakışanı yaptı ve Facebook’u dijital formatından çıkartıp anolağa dönüştürdü.
Almanya’da düzenlenen Facepark’a dünyanın farklı yerlerinden, her yaşta, yüzlerce eğlence tutkunu katıldı. Katılımcılar, üstlerine geçirdikleri karton platformların (Wall) üzerlerine tıpkı Facebook profillerindeki gibi, kişisel bilgilerini, beğenilerini yazdılar. Plastikten ellerle birbirlerini “dürt”tüler (Poke), ya da birbirlerini, beğendikleri şeyleri ellerindeki “like” stickerları ile etiketlediler, yani “like” yaptılar! Çeşitli etkiliklerin (Event) yapıldığı anolog Facebook’ta insanlar, gönüllerince eğlendiler dans ettiler. Şimdi olduğu gibi, bu olay medyada büyük ilgi gördü. Bloglarda (burada da olduğu gibi,) sosyal paylaşım sitelerinde, haber sitelerinde ve geleneksel medyada uzun süre konuşuldu. Diesel, “farklı” olduğunu bir kez daha takipçilerine (Follower) ıspatlamış oldu!
Coca Cola Summer Love
Coca Cola, İsrail’de gerçekleştirdiği gençlik festivalinde bir ilki denedi ve biz yazarların takdirini topladı. Tüm dünyada ve Türkiye’de yürüttüğü yaratıcı pazarlama kampanyaları ile marka kalitesini uzun yıllar önce kanıtlamış olan Coca Cola, hiçbir zaman durmuyor ve bizleri, şaşırtmaya devam ediyor. Coca Cola, Facepark örneğinden biraz daha farklı. Geliştirilen özel bir yazılım sayesinde, katılımcılar bilekliklerine Facebook hesaplarını tanımladılar ve kamp boyunca yaptıkları her şeyi, yaşandığı anda Facebook profillerinde paylaşabilme deneyimini yaşadılar. Beğendikleri eventleri, yemekleri, tabi bir Coca Cola’yı bol bol “like”ladılar.(Coca Cola’nın bu etkinliği hakkında daha fazla bilgiye şu linkten ulaşabilirsiniz: http://www.bigumigu.com/haber/2011/08/03/coca-cola-dan-yuz-tanima-ile-sosyal-medya-etkilesimi)

EFES One Love Fest
Dijitali sosyale taşıyan bir örnek de Türkiye’den… Geçtiğimiz yaz gerçekleşen One Love Festivali’nde de yukarıdaki örneğe benzer bir uygulama ile katılımcılar festivalle ilgili olup bitenleri Facebook profillerinde, eşzamanlı olarak paylaştılar. Böylece “One Love”cular, festivale katılamayan arkadaşlarından kopmadılar…
Ancak, festivale katılan bir arkadaşım bu uygulamaya bir eleştiri getirdi. Onu da, burada paylaşmak istedim. Şöyle ki, “like” yapmanızı sağlayan pilonlar festival alanına doğru bir şekilde yerleştirilememişti. Beğendiğiniz bir şeyi, langırtı mesela, “like”lamak için fastival alanını terkedip, langırt masalarının olduğu alana gitmeniz gerekiyordu. Bu da, güzel müziği bırakmayan katılımcıları zor duruma sokuyordu. Umarım, önümüzdeki yıl organizasyon firması bu sorunu halleder, ben de One Love Fest’den kendi izlenimlerimi sizlerle paylaşabilirim…
Tüm bu etkinlikler gösteriyor ki, sosyal medya ve sosyal paylaşım kültürü dijital sınırlarını aşmaya başladı. Gerçek yaşantımız dijitalleşirken, dijital yaşantımız anologlaşıyor…
NOT: Bu yazımda bahsettiğim etkinliklerin videolarına, facebook.com/sosyalmedyacalismalari sayfasından ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder