Diesel Facepark


Coca Cola Summer Love
Coca Cola, İsrail’de gerçekleştirdiği gençlik festivalinde bir ilki denedi ve biz yazarların takdirini topladı. Tüm dünyada ve Türkiye’de yürüttüğü yaratıcı pazarlama kampanyaları ile marka kalitesini uzun yıllar önce kanıtlamış olan Coca Cola, hiçbir zaman durmuyor ve bizleri, şaşırtmaya devam ediyor. Coca Cola, Facepark örneğinden biraz daha farklı. Geliştirilen özel bir yazılım sayesinde, katılımcılar bilekliklerine Facebook hesaplarını tanımladılar ve kamp boyunca yaptıkları her şeyi, yaşandığı anda Facebook profillerinde paylaşabilme deneyimini yaşadılar. Beğendikleri eventleri, yemekleri, tabi bir Coca Cola’yı bol bol “like”ladılar.(Coca Cola’nın bu etkinliği hakkında daha fazla bilgiye şu linkten ulaşabilirsiniz: http://www.bigumigu.com/haber/2011/08/03/coca-cola-dan-yuz-tanima-ile-sosyal-medya-etkilesimi)
EFES One Love Fest

Ancak, festivale katılan bir arkadaşım bu uygulamaya bir eleştiri getirdi. Onu da, burada paylaşmak istedim. Şöyle ki, “like” yapmanızı sağlayan pilonlar festival alanına doğru bir şekilde yerleştirilememişti. Beğendiğiniz bir şeyi, langırtı mesela, “like”lamak için fastival alanını terkedip, langırt masalarının olduğu alana gitmeniz gerekiyordu. Bu da, güzel müziği bırakmayan katılımcıları zor duruma sokuyordu. Umarım, önümüzdeki yıl organizasyon firması bu sorunu halleder, ben de One Love Fest’den kendi izlenimlerimi sizlerle paylaşabilirim…
Tüm bu etkinlikler gösteriyor ki, sosyal medya ve sosyal paylaşım kültürü dijital sınırlarını aşmaya başladı. Gerçek yaşantımız dijitalleşirken, dijital yaşantımız anologlaşıyor…
NOT: Bu yazımda bahsettiğim etkinliklerin videolarına, facebook.com/sosyalmedyacalismalari sayfasından ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder